Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

    Czwartoklasiści na zajęciach z robotyki

    Czwartoklasiści na zajęciach z robotyki

    W dniu 30.11.2018r., klasy IVa i IVb wraz z opiekunami p. Bożeną Masternak, p. Izabelą Krawiec i p. Wiolettą Podraską udały się na długo oczekiwane zajęcia z robotyki, które okazały się doskonałą przygodą, rozrywką i możliwością zaszczepienia w młodym człowieku pasji do fizyki, mechaniki, matematyki, informatyki. Skutecznie rozwijają pożądaną we współczesnym świecie kreatywność i zdolność logicznego myślenia. Podczas zajęć uczniowie zostali podzieleni na trzy grupy, które kolejno odwiedzały tajemnicze pokoje.

    W pierwszym p. Ania zapoznała  uczniów z robotami o nazwie Ozobot. Okazało się, że bez myszki i klawiatury można uczyć się programowania. Wystarczy kartka, mazaki, logiczne myślenie oraz wyobraźnia by Ozobot poruszał się po drodze, zwalniał, przyspieszał, obracał w lewo, w prawo czy zawracał na drodze. Dużą frajdę sprawiło uczniom zadanie, w którym  trzeba było tak zaprogramować Ozobota, aby ten odwiedził  wszystkie zwierzęta w ZOO, a później wydostał się z niego niczym z labiryntu. Tutaj czas mijał błyskawicznie, a dzieci nie chciały  żegnać się z Ozobotami. 

    Kolejna stacja dostarczyła najgłośniejszych  i największych emocji. Pracowaliśmy indywidualnie, parami i w grupach. Czy tupiąc nogami, machając i uderzając  rękami o podłogę można programować?  Ależ tak! Umożliwia to interaktywny dywan (podłoga).  Dziewczynki pokonały w wirtualną piłkę nożną chłopców, a mistrzem  gry „Łasuch” został Alan Pawłowski. Ileż radości sprawiło dzieciom przepędzenie kreta do ogródka sąsiada. W tym zadaniu liczyła się precyzja i współpraca w grupach.

    W trzecim pokoju operowaliśmy zestawem klocków Lego WeDo. Praca wymagała  skupienia, precyzji, dokładności i spostrzegawczości. Klocki, przewody, trybiki, koła zębate, złączki  ………  i do tego interaktywna podkładka z instrukcją wyświetlaną na monitorze. Uczniowie uczyli się budowania stabilnych i ruchomych konstrukcji, mogli doświadczać praw fizyki i mechaniki, poznawali różne mechanizmy i sprawdzali ich działanie. Skonstruowane z klocków ptaszki i zwierzęta obracały się i wydawały dźwięki, małpka poruszała łapkami. Uczniowie byli zachwyceni zajęciami i nie chcieli opuszczać sal,  a my musiałyśmy obiecać, że na pewno tu jeszcze wrócimy.  

    Wycieczka była jednym z elementów działań innowacyjnych „Z KODowaniem w świat”,realizowanych w naszej szkole.                                                                                                                           

    Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć i krótkich filmików.

     

             Bożena Masternak 

    Izabela Krawiec   

    Wioletta Kołodziej

     

    Data dodania: 2018-12-06 20:44:49
    Data edycji: 2018-12-06 22:13:27
    Ilość wyświetleń: 601

    Konkursy

    Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
    Więcej informacji

    Ankiety

    Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
    Więcej informacji

    Kalendarz

    Klasy

    Przejdź na stronę swojej klasy!
    Więcej informacji

    Klasy

    Przejdź na stronę swojej klasy!
    Zobacz
    Bądź z nami
    Aktualności i informacje
    Biuletynu Informacji Publicznej
    Biuletynu Informacji Publicznej