Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

    Czwartoklasiści na zajęciach z robotyki

    Czwartoklasiści na zajęciach z robotyki

    W dniu 30.11.2018r., klasy IVa i IVb wraz z opiekunami p. Bożeną Masternak, p. Izabelą Krawiec i p. Wiolettą Podraską udały się na długo oczekiwane zajęcia z robotyki, które okazały się doskonałą przygodą, rozrywką i możliwością zaszczepienia w młodym człowieku pasji do fizyki, mechaniki, matematyki, informatyki. Skutecznie rozwijają pożądaną we współczesnym świecie kreatywność i zdolność logicznego myślenia. Podczas zajęć uczniowie zostali podzieleni na trzy grupy, które kolejno odwiedzały tajemnicze pokoje.

    W pierwszym p. Ania zapoznała  uczniów z robotami o nazwie Ozobot. Okazało się, że bez myszki i klawiatury można uczyć się programowania. Wystarczy kartka, mazaki, logiczne myślenie oraz wyobraźnia by Ozobot poruszał się po drodze, zwalniał, przyspieszał, obracał w lewo, w prawo czy zawracał na drodze. Dużą frajdę sprawiło uczniom zadanie, w którym  trzeba było tak zaprogramować Ozobota, aby ten odwiedził  wszystkie zwierzęta w ZOO, a później wydostał się z niego niczym z labiryntu. Tutaj czas mijał błyskawicznie, a dzieci nie chciały  żegnać się z Ozobotami. 

    Kolejna stacja dostarczyła najgłośniejszych  i największych emocji. Pracowaliśmy indywidualnie, parami i w grupach. Czy tupiąc nogami, machając i uderzając  rękami o podłogę można programować?  Ależ tak! Umożliwia to interaktywny dywan (podłoga).  Dziewczynki pokonały w wirtualną piłkę nożną chłopców, a mistrzem  gry „Łasuch” został Alan Pawłowski. Ileż radości sprawiło dzieciom przepędzenie kreta do ogródka sąsiada. W tym zadaniu liczyła się precyzja i współpraca w grupach.

    W trzecim pokoju operowaliśmy zestawem klocków Lego WeDo. Praca wymagała  skupienia, precyzji, dokładności i spostrzegawczości. Klocki, przewody, trybiki, koła zębate, złączki  ………  i do tego interaktywna podkładka z instrukcją wyświetlaną na monitorze. Uczniowie uczyli się budowania stabilnych i ruchomych konstrukcji, mogli doświadczać praw fizyki i mechaniki, poznawali różne mechanizmy i sprawdzali ich działanie. Skonstruowane z klocków ptaszki i zwierzęta obracały się i wydawały dźwięki, małpka poruszała łapkami. Uczniowie byli zachwyceni zajęciami i nie chcieli opuszczać sal,  a my musiałyśmy obiecać, że na pewno tu jeszcze wrócimy.  

    Wycieczka była jednym z elementów działań innowacyjnych „Z KODowaniem w świat”,realizowanych w naszej szkole.                                                                                                                           

    Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć i krótkich filmików.

     

             Bożena Masternak 

    Izabela Krawiec   

    Wioletta Kołodziej

     

    Data dodania: 2018-12-06 20:44:49
    Data edycji: 2018-12-06 22:13:27
    Ilość wyświetleń: 669

    Konkursy

    Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
    Więcej informacji

    Ankiety

    Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
    Więcej informacji

    Kalendarz

    Klasy

    Przejdź na stronę swojej klasy!
    Więcej informacji

    Klasy

    Przejdź na stronę swojej klasy!
    Zobacz
    Bądź z nami
    Aktualności i informacje
    Biuletynu Informacji Publicznej
    Biuletynu Informacji Publicznej