Pasowanie na czytelnika

Pierwsze spotkanie z biblioteką to wyjątkowa uroczystość a pierwsze wypożyczenie książki powinno na długo pozostać w pamięci dziecka. Dlatego wybraliśmy się do szkolnej biblioteki na tak ważną uroczystość. Nasza pani bibliotekarka opowiedziała dzieciom dlaczego warto czytać książki jak je szanować. Było to ogromne przeżycie. Po takim wprowadzeniu, skupione i poważne uroczycie przyrzekły, że będą kochać i szanować książki, korzystać z ich mądrości i sumiennie wypełniać obowiązki czytelnika. Po przyrzeczeniu nastąpiło uroczyste pasowanie na czytelnika oraz wypożyczenie pierwszej książki. Głównym celem uroczystości było zachęcenie najmłodszych uczniów do korzystania z biblioteki szkolnej, wypożyczania książek oraz nieustannego rozwijania umiejętności czytania. Pasowanie na czytelnika to oficjalne przyjęcie uczniów do grona czytelników biblioteki. Zanim jednak uczniowie złożyli przyrzeczenie musieli wykazać się znajomością bajek i bajkowych postaci, z czym poradzili sobie na szóstkę. Następnie zapoznali się z księgozbiorem przeznaczonym dla najmłodszych czytelników, regulaminem biblioteki, sposobem wypożyczania książek oraz prośbami książki. Spotkanie przebiegło w miłej i przyjaznej atmosferze. Po takim wspólnym spotkaniu biblioteka będzie kojarzyła się najmłodszym uczniom z miejscem bezpiecznym, przyjaznym i radosnym, gdzie uczniowie są zawsze mile widziani. Uczniowie klasy pierwszej zostali uroczyście przyjęci w poczet czytelników biblioteki szkolnej . Ponadto pierwszaki dostały piękny prezent od Instytutu Książki, który rozpoczął kolejną odsłonę kampanii społecznej „Mała książka – wielki człowiek”, która w tym roku została przygotowana szczególnie z myślą o dzieciach rozpoczynających edukację w szkole podstawowej i stawiających swoje pierwsze kroki w nauce czytania. Każdy uczeń otrzymał „Pierwsze abecadło” – wyprawka Czytelnicza dla pierwszaka. Za sprawą przygotowanej specjalnie dla nich książki chcemy zaprosić pierwszoklasistów do odbycia niezwykłej przygody, jaką jest umiejętność rozpoznawania liter, składania ich w wyrazy i zdania, a w końcu przyjemność czerpana z lektury – tej czytanej przy wsparciu najbliższych, jak i tej odkrywanej samodzielnie.